Menu

SUPERVISION

Arbejdet med mennesker stiller store krav til den professionelle. Det kræver en høj faglighed og en god kollegial kommunikation at holde fast i professionaliteten.

Den faglige udfordring.

Handler om f.eks at se sig blind eller sande til i rutiner.

Professionalitet er bevidste og reflekterede valg. At blive ved med at spørge: hvorfor gør vi sådan, hvad tror vi det hjælper med, kan vi gøre det på en anden måde?Det kan især være svært når man arbejder relationsorienteret og anerkendende.

Mit faglige bidrag hviler bl.a. på den neuroaffektive forståelse af mennesker. Her er man især optaget af kontakt og nærvær, samt hvordan krop, følelser og fornuft kan samarbejde.

Den personlige udfordring

Handler om f.eks. at blive fanget af afmagt eller vrede, eller blive offer for splitting.

Det er ikke uprofessionelt at blive ramt og involveret. Det er uprofessionelt at ignorere det og ikke tage sig af det.

Når man bliver presset, har man en tendens til at bruge de samme løsninger og få det samme resultat. Uden overskud til at reflektere over hensigtsmæssigheden. I sidste ende kan det resultere i stress og udbrændthed.

Jeg kan tilbyde

Konsulentbistand i form af faglig og personlig supervision, direkte supervision, undervisning, træning, samtaler ol.

  • faglig fordybelse – nye faglige vinkler
  • opmærksomhed på den personlige ramthed
  • hjælp til det kollegiale samarbejde

Min erfaring

  • har arbejdet som behandler på institution i 7 år og været en del af dagligdagen på institutionen.
  • har været behandlingsansvarlig på behandlingssted i 7 år
  • har uddannet og efteruddannet pædagoger og lærere på UCL i 10 år

Jeg har superviseret

  • behandlingssteder og socialpædagogiske opholdssteder
  • pædagoger og psykoterapeuter
  • interne skoler, produktionsskoler, efterskoler og specialskoler

læs mere her